duminică, 11 octombrie 2015

Cristina Madeira, adoptata de publicul din Romania

Pentru al 3lea an consecutiv in Romania, grupul City Grill isi rasfata clientela cu concerte de muzica fado, sustinute de binecunoscuta Cristina Madeira, impreuna cu Lelo si Sergio, band-ul sau.

Pastrand inca savoarea clipelor de relaxare din vacanta, pe inceput de toamna, am avut parte de concerte minunate sustinute de Cristina Madeira seara de seara, in diferite locatii ale grupului City Grill.
O prezenta deja obisnuita pentru clientii grupului, Cristina Madeira a revenit in Bucuresti cu un nou repertoriu, care imbina muzica fado cu muzica traditionala portugheza. Concertele sustinute de ea aduc o nota de culoare peisajului muzical din Romania. Ce-i drept, in ultima vreme, tot mai multi artisti portughezi au inceput sa umple salile de concerte de la noi. Mariza si Dolce Pontes sunt deja niste nume binecunoscute, care au avut succes pe piata noastra. Dar Cristina Madeira se remarca prin autenticitate, aducand fado-ul traditional, cantat in localuri cu tot farmecul lui.
Dupa 3 ani de concerte in Romania, ne-am gandit ca ar fi interesant sa povestim cu Cristina Madeira despre ceea ce inseamna pentru ea tara noastra si cum a fost primita in acesti ani.

R: - Sunteti deja la al 3-lea an de concerte in localurile grupului City Grill. Cum simtiti publicul din Romania? Este deschis catre fado?
CM: Consider ca publicul roman este mereu deschis si exista anumite conexiuni cu muzica fado. Versurile, muzica, istoria, toate se conecteaza. Putem chiar sa comunicam, chiar daca intr-un limbaj diferit, iar publicul simte ceea ce traim noi prin muzica. Dupa 3 ani, as putea spune ca vad aceleasi persoane pe care le-am vazut si prima data, ceea ce ma face sa fiu fericita si implinita. In ceea ce priveste grupul City Grill, staful si personalul sunt persoane deosebite si-mi face mare placere sa lucrez cu ei, caci sunt ca si familia mea!
R: - Anul acesta ati avut si un turneu in Brazilia. Experienta de acolo cum v-a marcat?
CM:  In Brazilia, a fost a 3° oara cand am fost acolo. Este o experienta importanta pentru mine si m-a influentat foarte mult pentru ca intotdeauna este bine pentru un muzician sa calatoreasca in jurul lumii, sa vada cat mai multe lucruri, sa vada modalitatile diferite ale persoanelor de a reactiona la muzica fado. A fost o experienta mareata.
R: - Care a fost prima impresie dupa contactul cu Romania?
CM: Rece. Uscata. Dar cu mult soare, ceea ce nu ma asteptam. Este o tara cu o vreme deosebita, pentru ca mereu m-am gandit ca va ploua sau va ninge. Iar dupa sosirea mea aici, nu m-am dat in laturi de la o bulgareala cu colegii de trupa.
R: - Exista similaritati intre fado si doina romaneasca?
CM: Mereu am considerat ca muzica folclorica este importanta. Am facut niste cercetari si am aflat cateva informatii despre ‘doina’. Astfel, am inteles ca sunt un mare numar de variante de doine in Romania. In ceea ce privesc similaritatile, in Portugalia este un artist, Rao Kyao, care canta la flaut si interpreteaza muzica fado, iar combinatia este uimitoare.
R: - Ce va place cel mai mult in Bucuresti?
CM: Bucurestiul. Plimbarile in miez de noapte dupa concert, restaurantele, felurile de mancare, monumentele si faptul ca ma simt ca acasa.
R: - Ati incercat mancarea romaneasca? Aveti vreo preferinta?
CM:  Am incercat cateva feluri romanesti. Dar ceea ce-mi place cel mai mult sunt mititeii, porc afumat cu sos de fasole, ciorba in paine si platoul de frigarui.
R: - Care a fost impactul concertelor in Bucuresti in cariera dvs?
CM: Este foarte important sa calatoresti in jurul lumii, dar tine foarte mult de ceea ce simti. In Bucuresti ma simt ca in Lisabona, simt ca Bucurestiul este orasul meu. Nu tine totul doar de ceea ce vei face in tara respectiva, ci este vorba de ceea ce simti cand faci parte dintr-o familie mare care te asteapta, vor sa te vada si sa te auda si cum sa-ti transformi visele in realitate.
R: - Publicul roman v-a incurajat? V-ati simtit bine de la inceput in fata lui ?
CM : A fost o senzatie deosebita prima data si dupa al 2 si al 3 lea an, dar prima data am fost mai emotionata deoarece nu stiam la ce sa ma astept din partea publicului si nu stiam daca muzica mea va place . M-am simtit ca si cum as fi fost la prima intalnire, dar in loc sa fie cu o singura persoana, ai in fata un oras intreg. Cu toate astea m-am simtit bine, iar publicul m-a facut sa ma simt confortabil, ceea ce e bine cand esti prima data intr-un oras pe care nu-l cunosti.
R: - Cand mai reveniti in Romania ?
CM:  Cred ca data viitoare va fi in octombrie sau decembrie anul acesta. In caz ca nu, probabil ca anul viitor in ianuarie.
R: - Care sunt perspectivele de viitor in cariera dvs?

CM: Planurile mele de viitor sunt sa cant, sa fiu cu familia mea, sa vad cum imi cresc copiii, sa calatoresc in jurul lumii si sa iau cu mine muzica fado, sa mai fac cateva proiecte si sa ma simt realizata cu viata mea. Sa fiu fericita si sa zambesc mereu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu