marți, 8 ianuarie 2013

O viata pentru Renault!



Exista uneori o traditie ca meseria sa fie mostenita din tata-n fiu. Cu atat mai interesant cu cat si compania la care au lucrat este aceeasi. 
Nu de multe ori am fost aproape de cineva care a lucrat de generatii in aceiasi companie. Dar iata ca, la Renault, acest lucru a fost posibil. Ultima persoana din aceste generatii, ajunsa in pragul pensionarii, a trimis catre colegii sai un email impresionant in care povestea pe scurt despre traditia de a lucra la Renault. 

‘1908-2012...104 ani, 4 generatii si 38 de persoane au facut parte din oamenii care au contribuit la prosperitatea acestei intreprinderi (Renault). Astazi eu sunt ultimul. Aceasta saga prin strabunicul meu care s-a angajat ca gradinar pe proprietatea lui Alfred Renault la Billancourt. In 1922 a fost randul bunicului meu. Lucrand la Maxim, acesta avea un client pe nume Louis Renault, care l-a angajat ca responsabil de atelier, pe urma ca sef contabil. El a angajat un anume domn Marchandise, care ulterior mi-a devenit mentor. In 1931, tatal meu care avea varsta de 11 ani,  si-a inceput parcursul ca ucenic in strada Fermei in Billancourt, pentru a termina in Saint-Ouen odata cu primele restructurari ale uzinei din Billancourt. In octombrie 1969 a fost randul meu sa termin scoala profesionala Renault. Dupa anii de ucenicie am parasit Renault pentru 6 luni, timp in care am lucrat pentru concurenta. Dar in 1972 am fost reangajat la centrul de studii de catre domnul Marchandise. Din acel moment nu am lucrat decat la Renault.’
Aceasta chiar este o poveste adevarata. Oare in timpurile astea moderne, vor mai exista persoane care sa se retraga la pensie dupa o viata la aceeasi companie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu